Wednesday, September 13, 2006

Morgontidningar..


Idag tvingar skolan mig att blogga om morgontidningar, så jag tänkte att jag skulle berätta lite om de olika tidksrifterna som jag brukar stöta på.
Metro: Den är gratis. Och bra. De brukar dela ut den på Frölunda Torg, där jag går förbi varje morgon. Jag brukar inte läsa den, oftast gör jag inte det för att jag antingen stöter ihop med någon som jag känner eller att jag vill lyssna på musik ifred.
Det finns en till gratistidning nu, som jag har glömt vad den heter, men den heter nånting i stil med City iallafall. Den är jag aldrig läst, är inte säker på om jag vill göra det heller.
GP: Varje morgon går jag tvärs över min blöta gräsmatta i bara sandaler för att hämta den jäkla tidningen i min brevlåda. Om jag inte gör det blir mamma sur eftersom jag ändå vaknar först så det kan väl jag lika gärna göra tycker hon. Då tycker jag att det är lika bra att läsa lite. Om det är någon intressant artikel läser jag den, annars bläddrar jag bara igenom 3:an.
Ändå så tycker jag det är viktigt att iallafall kolla igenom tidningarna så att man vet vad som händer omrking i världen.

/ GreyHeart.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home