Wednesday, September 20, 2006

Vi ägde GP

I Måndags var våran klass på studiebesök på GP. Där hade tydligen många varit innan... Men inte jag dock. Jag kände mig lite utanför först.. Eller nä, det gjorde jag inte. Jag var för trött för att ens orka tänka på det.
Men det var iallafall lite kul. Först så fick vi lyssna på en tjej som jobbade där. Hon berättade om typ etiska regler och sånt, så fick vi se en film om det sen. Filmen hade en läskig början och otroligt dåliga skådespelare, fast vi fick rösta om lite grejer då och då i filmen.
Efter den där upplevelsen så delade vi fort in oss i lag, för då var det dags för tävling! Jag hamnade med Sara, My, Lowe och Sebastian i lag nummer 3. Tävlingen gick ut på att göra så snygg förstasida under en begränsad tid. Det ploppade hela tiden upp nya nyheter på skärmen ovanför oss, ibland kom det upp scoop... De gick aldrig till oss, bara till ett annat lag.
Konstigt nog så vann vi ändå. Det förvånade mig faktiskt lite, men sen så blev jag gladare när vi fick våra fina priser! Man fick välja mellan en ful ryggsäck, en bag, en ful keps och en ganska gäll tröja. Allt med EM 2006 i Göteborg på. Jag tog tröjan (gratis kläder, klart man väljer) och den fula kepsen. Jag tror att jag dras till fula saker helt enkelt.

/GreyHeart.


1 Comments:

Blogger Sarautanh said...

Well hello biacht xD

1:13 AM  

Post a Comment

<< Home