Wednesday, November 08, 2006

Fina bilder.

Hej allihopa! Anah är tillbaka igen... Här är mina arbeten i Medieproduktion... Det är en reklamaffisch för friends och ett bokomslag för boken ''(un)arranged marriage''.




Jo, egentligen hade jag tänkt att bokomslaget skulle vara en gemensam flagga för Indien och England, men jag hittade en sida med fina indiska bröllopsklänningar och ändrade mig istället. Jag tog rött/rosa färg för att det tjejens hennes klänning, och för att det är kärlekens färg. Mönstret i bakgrunden är ett typiskt indiskt blommönster som jag tyckte passade. Man ser inte heller tjejens ansikte, därför att han vet ju inte vem hon är.

Min reklamaffisch är gjord för Friends. Jag fick den idén och tog kort när jag låg på golvet och min kompis My stod och pekade på mig. Jag gjorde bilden i svartvitt, sen så ''dubblerade'' jag My men ändrade lite på den ena av henne, så att det ska se ut som två personer som står där. Det ska förmedla känslan av underlägsenhet, två starka överlägsna mot en underlägsen svag, precis så som det är i många skolor där elever mobbas.








//GreyHeart.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home