Wednesday, November 15, 2006

Reklamanalys.


Hej. Igen. Nu var det dags för mig att skriva en analys för en reklambild. Jag gick in på konsument-
verkets hemsida och tog en bild därifrån under rubiken ''Könsroller i reklam''.
Här är den:



Victoria's Secret är ett amerikanskt underklädsmärke, som är kända för att ha toppmodeller som posar i deras minimala sexiga underkläder. Det är lite svårt att se vad den här bilden föreställer först, men det är en bild på en tjej i underkläder och spyr. Det är inte Victoria's Secret själv som har gjort bilden, de skulle förmodligen inte framställa sig att de får unga tjejer banta ner sig genom att kräkas för att platsa som modell i deras företag. Bilden är ironisk mot varumärket, de framställer bantning som ''Victoria's Secret'', Victorias hemlighet.

Jag tycker bilden är lite smårolig när man läser texten till, men sen slutar man tycka det bara för att det egentligen är ganska hemskt. Det finns tjejer som gör så för att uppfylla ideal eller sina drömmar, de driver sig själva hårt till att uppfylla sina drömmar. Det är nog bildens budskap; Såhär kan det gå till.

//GreyHeart.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home